Tuesday, December 8, 2009

KENDURI KAHWIN = KEJE KAWEN -> JB

Haha..ape beze antara dua prasa ini?
Kenduri kawen ne umum orang ckp, tp keje kawen ne normal utk orang2 Mu0 Johor ne.nak di pendek kn cite dlu mmb aku pelik ble aku ckp cmtu. Bese la loghat negeri masing2. Itu la uniknye Malaysia kite ne, 1 Malaysia la kate kn..(ceh..promote la plak!)




Hari Khamis,Jumaat dan Sabtu lepas bersamaan 3,4,5/12 aku gi JB semate2 nak tunaikan janji aku kt mmb2 aku yg dok kt JB ne yg ngajak aku tron JB. Lame da dorg ajak aku tron JB, dr cuti sem 1 lagi, n then cuti sem 3 ne la br la dpt tron. Aku pilih tarikh2 ne sbb ari sbtu tu ade ‘keje kawen’ cikgu BM mase aku MRSM Mu0 dlu, Cikgu Rofazilah atau 'mama rofa'. Kat JB aku stay umah Farkhan, mmber matrix aku dlu..die bwk aku town stu JB smpai aku da banyak hafal da jln2 kt jb tu..thx a lot buddy!



Aku mengharapkan dak2 kelas lama aku ade sme, tp yg ade cume aku ngn Kuder(Naim) jek, tp yg best nyer member2 kelas laen pon turut memeriahkan majlis tu. Suasananya meriah pastu lepas jek kitorang makan, hujan rahmat pula yg turun. Agak lebat la hujan tu. Itu la anugerah tuhan dan sebagai manusia kita ptt bersyukur dan tidak menganggapnya bencana atau nasib malang. Maha suci Allah yg menciptakan alam ne..

No comments:

Post a Comment