Sunday, November 29, 2009

SALAM ‘AIDILADHA


Lagi setahun parent aku akan gi menunaikan rukun islam ke 5. Seperti biase la, aku raye kt kampung tercinte nie. Tempat lahir aku jugak iaitu kampong tanjong olak, muo. Seperti biase jugak raye haji ne disambut sederhane sebab xsemeriah raye pose.



Tapi yg paling best ialah juadah raye yg aku tggu2kn setiap kali raye. (heh~) makan,makan dan makan. Tu je la kerje aku. Normal la bile raye org sume mkn. So, mak aku msk mknn yg sedap2 sume. Kari ayam,rendang daging,ketupat,lodeh,smbal kacang. Atok aku kompem2 msk kn aku daging msk kurma( aku pggl daging kromak..huhu). sedap woo. Pekat likat lazat. Perut pon besa comel mantap !(hak3)

So, sebulan dari tarikh ne fmly aku akan berpindah ke kg utk selame2nye. Say good bye to crowded city. Bermulalah kehidupan aku dan family aku dikampung yg nyaman ne bak kate pepatah ‘sirih pulang ke gagang’.

No comments:

Post a Comment